Kategorie
Žádost o proplacení výdajů
10 . 3 . 2011Aktualizace článku: 2. 10. 2012
Po ukončení realizace projektu se podává žádost o proplacení výdajů ve stanoveném termínu v Dohodě.
I v této fázi projektu je nutno postupovat dle Pravidel IV.1.2 a souvisejících dokumentů.
Po ukončení realizace projektu se podává Žádost o proplacení výdajů v termínu stanoveném v Dohodě . Pokud termín předložení Žádosti o proplacení výdajů nebudete schopni dodržet, je zapotřebí podat Hlášení o změnách (ke stažení na stránkách SZIF a MAS). Hlášení musí být potvrzeno zaměstnanci na MAS. I další změny v projektu technického a administrativního charakteru je, ve většině případů, nutno hlásit Hlášením o změnách.
Žádost o proplacení výdajů včetně všech relevantních příloh se nejprve předkládá ke kontrole na MAS (5 pracovních dnů před termínem) a následně se Žádost osobně (statutární zástupce) podává na RO SZIF (v obou případech je vhodné si termín telefonicky nebo e-poštou dohodnout předem ).
Formulář Žádosti o proplacení výdajů
Formulář Žádost o proplacení výdajů (vč. instruktážního listu) a Pravidla IV.1.2 (+ Metodika resp. Samostatná příloha č. 9) jsou ke stažení na stránkách SZIF a MAS (balíček k žádosti o proplacení).
Při vyplňování se nejprve na první stránce vyplní (cca v polovině stránky) Opatření IV.1.2. Následně na straně č. 3 (sekce A3) se vyplní údaje o fichi vč. hlavního opatření dle příslušné Fiche a údaje o MAS (registrační číslo MAS Pobeskydí je 07/002/41100/780/000038). Tímto se na straně č. 2 (sekce A2) vygeneruje „Seznam přiložené dokumentace". Zbývající kolonky se vyplňují dle skutečnosti a dle instruktážního listu.
Přiložená dokumentace
K Žádosti o proplacení se přikládá další dokumentace dle vygenerovaného seznamu mezi jinými:
a) Účetní/daňové doklady - přikládají se faktury (obdobné doklady) vč. dokladů o zaúčtování (příjemce dotace vede o realizaci projektu samostatnou analytickou účetní evidenci nebo samostatnou podrobnou evidenci o veškerých výdajích skutečně vynaložených na projekt - tj. analytické účty, nebo ORG, ORJ, středisko apod.) uvedené v soupisce účetních dokladů, viz dále (2. a 3. výzva - originál, úředně ověřená kopie; od 4. výzvy - prosté kopie).
b) Doklady o úhradě závazku - např. výpis z bankovního účtu s úhradou faktury vč. smlouvy o zřízení/vedení účtu ve vlastnictví žadatele, pokud je úhrada prováděna z jiného účtu, než na který bude poskytnuta dotace; pokladní podklad, na kterém oprávněná osoba potvrdí příjem hotovosti) - prostá kopie.
c) Doklad o vedení (popř. zřízení) bankovního účtu ve vlastnictví příjemce, na který bude příjemci poskytnuta dotace (prostá kopie) - platí od 4. výzvy.
d) Položkový rozpočet projektu - rozdělený do jednotlivých kategorií dle číselníku způsobilých výdajů. V případě stavebních prací soupis stavebních prací s výkazem výměr a položkový rozpočet správně rozdělený do odpovídajících kódů způsobilých výdajů.
e) V případě, že předmětem projektu je stavba, je nutné doložit kolaudační souhlas nebo oznámení stavebního úřadu o užívání stavby - prostá kopie, nebo čestné prohlášení příjemce, že pro užívání stavby dle daného projektu není kolaudační souhlas ani oznámení zapotřebí - originál nebo úředně ověřená kopie.
f) Dokumentace k zadávacímu řízení - musí obsahovat náležitosti dle Seznamu dokumentace k zadávacímu řízení (ke stažení na stránkách SZIF a MAS). Ve většině případů se bude jednat o zakázky mimo režim zákona.
g) Soupiska účetních dokladů - formulář soupisky je součástí žádosti o proplacení (v horní části formuláře ŽoP tlačítko Menu) dostupné společně s instruktážními listy na stránkách SZIF a MAS (balíček k žádosti o proplacení). Při vyplňování se postupuje dle instruktážního listu. V sloupci 11 investiční/neinvestiční výdaj se zaškrtává dle zaúčtování (u některých výdajů, projektů a fichí jsou způsobilé pouze investiční výdaje). Do soupisky se dle pokynu RO SZIF zapisují faktury související s projektem (vč. faktur vztahujících se k nezpůsobilým výdajům nebo celkovým způsobilým výdajům). Částky se uvádějí bez zaokrouhlení na dva desetinná místa. Součet sloupce 7 respektive 8 se musí rovnat částce způsobilých výdajů, ze kterých je stanovena dotace, na Žádosti o proplacení výdajů. Obdobně součet sloupce 5 se má rovnat částce skutečných celkových výdajů na Žádosti o proplacení výdajů. Obce a svazky obcí (neplátci DPH ) vyplňují ve sloupci 7 částky bez DPH. (originál, úředně ověřená kopie)
h) V případě nákupů strojů nebo technologií v celkové hodnotě nad 100 tis. Kč/kus nebo komplet bez DPH doklad o posouzení shody - ES prohlášení o shodě. Technická dokumentace k výrobku předloží příjemce dotace při kontrole na místě. Pro 3. výzvu ještě platí, že doklad o posouzení shody (ES prohlášení o shodě) a technická dokumentace se přikládá k Žádosti o proplacení vždy ke všem pořízeným strojům a technologiím bez ohledu na celkovou hodnotu. (prostá kopie)
A další přílohy dle specifik jednotlivých fichí a projektů např. živnostenské oprávnění či jiné oprávnění k provozování činnosti, doklady k vytvoření nových pracovních míst apod.
Bez ohledu na předložené účetní/daňové doklady, nebude příjemci poskytnuta vyšší dotace, než je částka dotace zakotvená v Dohodě (vč. dodatků).
Kontrola na místě
Po předání žádosti o proplacení na SZIF lze očekávat v následujících dnech či týdnech kontrolu na místě. V rámci této kontroly se prování fyzická kontrola předmětu a výsledků (výstupů) projektu. Kontrolováno je např. dodržení technických parametrů projektu např. velikost užitné plochy, počet svítidel, délka silnice, počet místností, vybavení vč. výrobních čísel apod. (soulad s Žádostí o dotaci, jejími přílohami, Hlášeními o změnách, fakturami, dodacími listy atd.). Dále je při kontrole na místě kontrolována technická dokumentace ke strojům, technologiím apod., vedení účetnictví projektu (sjetina z analytické účetní/podrobné evidence projektu, na které musí být součtová částka rovna celkovým výdajům uvedeným na Žádosti o proplacení), čerpání dotace v minulých 3 letech - účet dotací (investiční, neinvestiční), vlastnické vztahy k předmětu projektu (výpis z katastru, nájemní smlouvy na 5 let nebo s 5letou výpovědní lhůtou od podání Žádosti o proplacení; pro 3. výzvu platí od podpisu Dohody apod.)
Nejpozději do 12 týdnů od zaregistrování Žádosti o proplacení, případně ode dne doplnění chybějící dokumentace, v případě nezjištění nedostatků, je výše dotace schválena a následně do 21 dnů proplacena.
Související články:
Příprava projektu a Žádosti o dotaci
Aktualizace článku: 2. 10. 2012
Prvním krokem přípravy projektu je prostudování Pravidel IV.1.2, Metodiky pro tvorbu Fichí a specifické podmínky opatření IV.1.2 platných pro danou výzvu (respektive kolo příjmu registrace na SZIF). Po vyhlášení výzvy jsou základní informace shrnuty ve fichi (specifický dokument MAS).
Schválené žádosti 3. výzvy MAS Pobeskydí
Dne 29. 10. SZIF schválil žádosti o dotaci podané na MAS Pobeskydí v rámci 3. výzvy. >>
Schválené žádosti 2. výzvy MAS Pobeskydí
Dne 30. 10. SZIF schválil žádosti o dotaci podané na MAS Pobeskydí v rámci 2. výzvy. >>
Doplnění žádostí o dotaci - LEADER
Žadatelům o dotaci v rámci 2. výzvy MAS, u kterých byly zjištěny závady v předložené dokumentaci, byla dnes poštou rozeslána výzva k doplnění dokumentace k jejich žádostem.
LEADER 2007 - 2013 (další informace)
Aktuální informace pro žadatele a příjemce dotaci z Programu rozvoje venkova na období 2007 - 2013, osy IV - LEADER, opatření IV.1.2 Realizace místní rozvojové strategie naleznete v sekci LEADER (podsekce LEADER 2007 - 2013) v levém menu (odkaz zde).